Gondoltatok-e e verseny szervezése során azokra a megoldókra, akikkel érdemesnek látjátok továbbra is foglalkozni, különösen a hátrányos helyzetü vagy többszörösen hátrányos helyzetü diákokra gondolok, akikben talán éppen ez a verseny kelti fel a matematika iránti érdeklödést?
Ez érdekes felvetés. Attól tartok, hogy az olvasók nagy része felnőtt. Vannak diákok is, de pl. a saját diákjaink közül meglepően kevesen iratkoztak fel. Lehet, hogy ha valamit változtatnánk, akkor több diákot tudnánk elérni.
Szóval egyelőre külön erre a célra szervezett programunk nincs, de ha valaki megkeres minket, annak igyekszünk ajánlani, keresni valamilyen lehetőséget (akár általunk szervezett programot, akár másokét).
Kötögetés: Egy zsinór legfeljebb hány másikat metszhet el és ahhoz, hogy elérjünk ennyi metszéspontot, hogyan érdemes a zsinórokat bekötni?
Törtek törtje: Próbáljuk a nevezőt minél kisebbre csökkenteni, azaz két nagyon közeli törtet találni. Ilyen kezdés után keressük a legnagyobb értékű törtet.
Igen, de ez most "véletlenül" van így. Ha 8 helyett N-ig írhatnánk be különböző számokat, akkor mindig minimális nevezővel lesz a legnagyobb a tört (ha N>10).
Lehet, hogy picit megtévesztő a segítség, de azért javasoltuk a minél kisebb nevező megkeresését, mert abban arányaiban sokkal nagyobb különbségek tudnak lenni, valamint a minél kisebb nevező elkészítését szerintünk nehezebb átlátni, mint a minél nagyobb számlálóét.
Gondoltatok-e e verseny szervezése során azokra a megoldókra, akikkel érdemesnek látjátok továbbra is foglalkozni, különösen a hátrányos helyzetü vagy többszörösen hátrányos helyzetü diákokra gondolok, akikben talán éppen ez a verseny kelti fel a matematika iránti érdeklödést?
Ez érdekes felvetés. Attól tartok, hogy az olvasók nagy része felnőtt. Vannak diákok is, de pl. a saját diákjaink közül meglepően kevesen iratkoztak fel. Lehet, hogy ha valamit változtatnánk, akkor több diákot tudnánk elérni.
Szóval egyelőre külön erre a célra szervezett programunk nincs, de ha valaki megkeres minket, annak igyekszünk ajánlani, keresni valamilyen lehetőséget (akár általunk szervezett programot, akár másokét).
Segítségek a mai feladatokhoz (a segítségeket erre a kommentre írom meg válaszul):
Kötögetés: Egy zsinór legfeljebb hány másikat metszhet el és ahhoz, hogy elérjünk ennyi metszéspontot, hogyan érdemes a zsinórokat bekötni?
Törtek törtje: Próbáljuk a nevezőt minél kisebbre csökkenteni, azaz két nagyon közeli törtet találni. Ilyen kezdés után keressük a legnagyobb értékű törtet.
Érdekes viszont, hogy a (szerintem) legkisebb nevező esetén nem tudok olyan nagy végeredményt elérni, mint egy picit nagyobb nevező esetén...
Igen, de ez most "véletlenül" van így. Ha 8 helyett N-ig írhatnánk be különböző számokat, akkor mindig minimális nevezővel lesz a legnagyobb a tört (ha N>10).
Igen, jó észrevétel, ez valóban így van.
Lehet, hogy picit megtévesztő a segítség, de azért javasoltuk a minél kisebb nevező megkeresését, mert abban arányaiban sokkal nagyobb különbségek tudnak lenni, valamint a minél kisebb nevező elkészítését szerintünk nehezebb átlátni, mint a minél nagyobb számlálóét.